آخرین ورژن دعای آخر ترم برای حل مشکلات :)))


الهی ! باخاطری خسته ، دل به کَرم تو بسته ،

دست از اساتید شسته و در انتظار نمرات نشسته ام ...

پاس شوند کریمی ، پاس نشوند حکیمی ؛

نیفتم شاکرم ، بیفتم صابرم ؛

الهی شهریه ها بالاست که میدانی و جیبم خالیست که میبینی !

نه پای گریز از امتحان دارم و نه زبان ستیزبا استاد ؛

الهی دانشجویی را چه شاید واز او چه باید!!؟

الهـــــــــی دستم به دامانـت.......

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: اشعار ، ،

تاريخ : سه شنبه 19 دی 1391 | 8:1 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

سپهر

نه شب توی یک پارک ، نزدیک نیمه ی مهر
یکی صدام می زنه ، یه دوست به اسم سپهر
بم گفت آهای خواننده ، تو زیادی تند می گی
حرفای پیچیده رو داری خیلی رند می گی
تو کی موسیقی خوندی ، تو از شعر چی می دونی
تو رشته ات این نبوده ، به علمت مدیونی
همون شب ساعت یک ، به حرفاش فکر می کردم
تو گردشگر گوگل ، اسممو چک می کردم
یه سایت ازم نوشته ، فلانی سرش گرمه
به کارایی که می گن واسه اون جا یه شرمه

نوشتم تو اون وبلاگ از قول یک غریبه
ممنون از اخبارتون ، فقط یه چیز عجیبه
ای حامیان هنر ، ای وب نویس خلاق
فلانی یه خواننده است یا یه الگوی اخلاق
تشدید شایعاتو بهش می گن زرنگی
تا امروز فکر می کردم مروج فرهنگی
پیش از نوشتن از یک خواننده یا یه شاعر
دست کم یه شعرشو بفهم جناب ناشر

هیچکی تشخیص نمی ده ، نابغه یا کلاشی
شهرت یه اشتراکه ، چه حرفه ای ، چه ناشی
برای تو مهم نیست که به چی مشهور باشی
شهرت فقط همینه که ورد زبونا شی
شعور لباس بپوشی ، احمق باشی یواشی
طلا تظاهر کنی ، مس از درون بپاشی

دیگه خواننده نیستم ، سپهر تو بد نمی گی
دیگه شرمنده نیستم ، تو کفشم نیست هیچ ریگی
خداحافظ موسیقی ، خداحافظ ترانه
خداحافظ کیمیا ، رویای مس گرانه
وقتی همه مس می خوان ، مس عنصر برتره
طلا هم زنگ می زنه ، این قانون باوره
کیمیا فاسد می شه، کیمیاگر پیر می شه
پرنده ها می خزن ، ماده شیر اسیر می شه
از خودم این سوالو پرسیدم تا صبح اون شب
حتی بعد از اون گاهی می پرسمش زیر لب
تو هم یه بار مثل من ، یه روز از روزای مهر
یکی از سوالا رو بپرس از خودت سپهر

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: اشعار ، ،

تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1391 | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

من یک ایرانیم


یه روز یه ترکـــه میره جبهه, بعد از یه مدت فرمانده میشه
یه روز بهش می گن داداشت شهید شده افتاده سمت عراقی ها اجازه بده بریم بیاریمش
جواب میده کدوم داداشم؟! اینجا همه داداش من هستن
اون ترکـــه بعدها خودشم به داداش های شهیدش ملحق شد
اون ترکـــه کسی نبود جز مهدی باکری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یه روز یه ترکـــه اولین عمل جراحی قلب و کلیه رو تو ایران می کنه
بعد مجله وارلیق منتشر می کنه, جایزه بهترین پزشکم دریافت می کنه اون شخص کسی نیست جز پروفسور جواد هیئت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یه روز یه ترکـــه پایه گذار منطق فازی در دنیا میشه که پایه و اساس ساخت هوش مصنوعی و سیستم های کنترل پیشرفته, همین منطق فازیه
اسم اون ترکـــه دکتر لطفی زاده بوده
***************************

ایران یعنی ترک ، لر ، کرد ، فارس ، بلوچ ، ترکمن ، شمالی ، جنوبی و.........

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: داستان های آموزنده و مطالب جالب ، ،

تاريخ : یک شنبه 10 دی 1391 | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

تغییر سال مالی و مزایای آن: کدام شرکت ها باید سال مالی خود را تغییر دهند؟



بر اساس ماده ۱۵۵ قانون مالیات‌های مستقیم « سال مالیاتی عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفند ماه همان سال ختم می‌شود اما در مورد اشخاص حقوقی مشمول مالیات که سال مالی آنها به موجب اساسنامه با سال مالیاتی تطبیق نمی‌کند درآمد سال مالی آنها به جای سال مالیاتی مبنای تشخیص مالیات قرار می‌گیرد و موعد تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان و سررسید پرداخت مالیات آنها چهار ماه شمسی پس از سال مالی است

در مشروح سایر موارد قانون مالیات‌های مستقیم از عبارت سال مالیاتی به وفور استفاده شده است مثل مواد ۱۰۰، ۱۰۱، ۱۱۰ و ۱۲۶.

در مفاد قانون تجارت، به صراحت قانون مالیات‌های مستقیم تعریفی از سال مالی و مالیاتی نشده است. صریح‌ترین اشاره در بند ۱۹ ماده ۸ اصلاحیه قانون تجارت آمده، «تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت در موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان به مجمع عمومی سالانه» که باید صاحبان سهام در طرح اساسنامه شرکت سهامی درج کنند. همچنین در مواد ۲۳۲، ۲۳۷، ‌۸۹ و ۱۳۸ به سال مالی اشاره و تاکید شده است.

در استانداردهای حسابداری تمامی مباحث بر مبنای سال مالی تدوین شده است. در استاندارد نحوه ارائه صورت‌های مالی برای تعریف دوره گزارشگری آمده است «صورت‌های مالی باید حداقل به طور سالانه ارائه شود.»

بنابر توضیح مفاد قوانین و مقررات فوق، انتخاب سال مالی برای شرکت‌ها آزاد است و می‌تواند بر اساس یک سال شمسی انتخاب شود یا می‌تواند از هر تاریخی شروع و به یک سال بعد منتهی شود. (در این مقاله به عمد به دوره‌های کمتر از یک سال و کاربرد آن اشاره نمی‌شود). به طور مثال سال مالی از ۱/۱/۹۱ آغاز و به ۲۹/۱۲/۹۱ ختم یا از ۱/۷/۹۱ آغاز و به ۳۱/۶/۹۲ ختم می‌شود.

حتی می‌تواند از ۱۱/۱۰/۹۱ آغاز و به ۱۰/۱۰/۹۲ منتهی شود. بنابراین صاحبان سهام شرکت‌ها چه در موقع تاسیس شرکت و چه در ادامه فعالیت می‌توانند محدوده سال مالی خود را به دلخواه انتخاب، یا تغییر دهند. رسم انتخاب سال مالی از ابتدای فروردین لغایت اسفند ماه در بیشتر شرکت‌ها اتفاق افتاده و دلیل آن برابر بودن با سال شمسی است.

اما تغییر سال مالی، یا انتخاب سال مالی که منطبق با سال شمسی نباشد فوایدی دارد که صاحبان سهام شرکت‌ها تاکنون به آن توجه نداشته‌اند و در مصاحبه با آنها، بیشتر از امکان تغییر اطلاع ندارند. تغییر و انتخاب سال مالی که منطبق با سال شمسی نباشد برای این گروه شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود:

۱- شرکت‌هایی که در ماه منتهی به پایان سال مالی کمترین میزان موجودی انبار را دارند، می‌توانند محدوده‌ای را انتخاب کنند که انجام و هزینه انبارگردانی آن به سهولت و ارزان‌تر تمام شود.

۲- شرکت‌هایی که تمایل دارند اطلاعات مالی سالانه آنها منطبق با شرکت‌های همکار خارجی باشد، می‌توانند سالی منطبق با سال میلادی انتخاب کنند یعنی از ۱۱/۱۰ لغایت ۱۰/۱۰ سال بعد.

۳- شرکت‌هایی که عضو شرکت‌های گروه شرکت مادر هستند و سال مالی آنها با همدیگر منطبق نیست می‌توانند هماهنگ شوند.

۴- شرکت‌هایی که مثلا در ۴ ماهه یا ۶ ماهه ابتدای سال شمسی ترافیک کاری دارند و باید جوابگوی مشتریان خود باشند، می‌توانند سال مالی خود را به نیمه دوم سال تغییر دهند. اینجانب با مطالعه‌ای که روی سال‌های مالی موسسات حسابرسی انجام داده‌ام، متوجه شدم عمده موسسات حسابرسی سال مالی متفاوتی نسبت به سال شمسی دارند و علت آن تنها به دلیل ترافیک فعالیت ۴ ماهه آنها است که با آن آشنا هستید.
.
۵- شرکت‌هایی که قصد دارند دوره بستن حساب‌ها، انجام حسابرسی مالی و برگزاری مجمع و انجام حسابرسی مالیاتی تا ۲۹ اسفند ماه تمام شود، می‌توانند سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ماه را انتخاب کنند.

در این صورت امور مالی وظیفه بستن حساب‌ها، تهیه صورت‌های مالی و اظهارنامه مالیاتی را در فصل پاییز انجام می‌دهد، همچنین حسابرسی مالی و مالیاتی با هزینه‌ کمتری صورت می‌پذیرد (در نیمه دوم سال معمولا حسابرسان ظرفیت مازاد دارند) و کارکنان و مدیران از تعطیلات نوروزی و تابستان استفاده کامل می‌برند و ضمنا زمان رسیدگی ممیزین محترم مالیاتی معمولا در نیمه دوم سال صورت می‌پذیرد. بنابراین با فرصت مناسب، طرفین به بحث‌های مالیاتی می‌پردازند. از طرف دیگر تهیه دفاتر قانونی و تحویل اظهار‌نامه مالیاتی در زمانی انجام می‌شود که حضور ارباب رجوع در ادارات مربوطه کاهش یافته است.

بنابراین هر شرکتی می‌تواند تعریفی برای سال مالی خود انجام دهد و نسبت به تغییر آن اقدام کند. بیش از ۹۹ درصد شرکت‌ها سال مالی شمسی را انتخاب کرده‌اند که با مطالعه موضوع فعالیت شرکت، ترافیک کاری، مباحث پرسنلی، مراجعات به ادارات و سازمان‌های دولتی و سایر مثال‌هایی که در این نوشتار آمده است می‌توانند نسبت به تغییر سال مالی اقدام کنند. اگر این اقدام صورت پذیرد پله‌ای از ارتقای فرهنگ شرکت داری طی شده است (در مورد نحوه تغییر آن حتما با بازرس شرکت مشاوره شود).

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات حسابداری ، ،

تاريخ : پنج شنبه 7 دی 1391 | 2:44 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

متن زير خلاصهاي از مقاله مندرج در شماره پاييز 2012 نشريه اوراق مشتقه سوئيس به قلم آقاي ميچ فالشر، رئيس هيات مديره انجمن صنعت قراردادهاي آتي ژاپن است.

 

دوشنبه 91/9/27، امور بين الملل بورس اوراق بهادار تهران گزارش ميدهد. بورس اوراق بهادار توکيو به تازگي موفق شد طرح خريد سهام بورس اوزاکا را به سرانجام برساند که بر اساس آن از ابتداي ژانويه سال آينده اين دو بورس با يکديگر ادغام خواهند شد و به صورت يک شرکت با نام گروه بورس هاي ژاپن فعاليت خواهند کرد. بازارهاي سهام اين دو بورس از ژوئيه 2013 در محل بورس توکيو ادغام مي شود و سامانه معاملات فعلي بورس توکيو و سامانه تسويه و پاياپاي اوراق بهادار ژاپن در بورس جديد به کار گرفته خواهد شد. عمليات بازارهاي اوراق مشتقه ژاپن، بخصوص قراردادهاي آتي Nikkei از ابتداي سال 2014 همگي به بورس اوزاکا منتقل خواهند شد و معاملات آن توسط سامانه همين بورس انجام مي شود. با اينحال، سامانه تسويه و پاياپاي بورس توکيو عمليات پس از معامله اوراق مشتقه را بر عهده خواهد گرفت. بازار نقدي اوراق بهادار در بورس توکيو به مراتب بزرگتر از بورس اوزاکاست و در حقيقت، بورس توکيو بازار سهام اصلي ژاپن به شمار مي رود. با اين وجود، بورس اوزاکا نوآوري هاي قابل ملاحظه اي داشته و موفقيت زيادي در توسعه ابزار مشتقه خود بدست آورده است. قراردهاي آتي Nikkei225 در ميان ده قرارداد آتي معتبر شاخص سهمي دنيا قرار دارد و بخش مربوط به بازارهاي مشتقه يکي از عوامل اصلي ادغام دو بورس و طراحي راهکارهاي آتي گروه بورس بورس ژاپن بوده است. کشور ژاپن معمولا در اجرايي کردن طرح هاي ادغام بسيار آهسته عمل مي کند، اما اين طرح جديد ظاهرا از استثنائات بوده است. تعيين اعضاي هيات مديره شرکت جديد و ارايه برنامه کسب و کار در حال انجام است. فشارهاي دولتي و تمايل قانونگذاران و فعالان بازار باعث تسريع کار مي?شود. بيست و پنج سال پيش از اين بسياري تصور مي کردند ژاپن به زودي به مرکز مالي آسيا بدل گردد. بورس توکيو از حيث ارزش بازار بزرگترين بورس دنيا لقب داشت و نخستين بورسي بود که قراردادهاي آتي مالي را در قاره آسيا معرفي کرد. بورس کالاي توکيو هم يکي از مهمترين بازارهاي کالاي بين المللي بحساب مي آمد. با اينحال، توسعه بيشتر اين بازارها به واسطه شرايط قانونگذاري و ساختار مقررات در ژاپن ميسر نشد. بازارهاي مختلف مالي در اين کشور به مثابه سيلوهايي از يکديگر جدا شدند و به هريک مقررات و قوانين جداگانه اي توسط نهادهاي ناظر متفاوت اعمال گرديد. در نتيجه، مشکلات اجرايي و هزينه هاي فوق العاده زيادي به کارگزاران و فعالان بازارها تحميل شد و کسب و کار بورسي با محدوديت هايي مواجه گرديد. اين در حالي بود که خارج از ژاپن طي اين سالها بازارهاي جهاني توسعه شگفت انگيزي داشتند و ژاپن تا حدودي عقب ماند. در آسيا، کشورهاي چين، کره و هندوستان از حيث توسعه بازارهاي بورسي از ژاپن پيشي گرفتند و هنگ کنگ و سنگاپور به محيط مناسبي براي سرمايه گذاري بين المللي در آسيا تبديل شدند. به همين خاطر، ادغام بورس هاي توکيو و اوزاکا گامي مهم در اصلاح بازار مالي ژاپن بحساب مي آيد. ايجاد يک بورس فراگير به تحکيم موقعيت بين المللي ژاپن ميان بازارهاي مالي آسيا کمک مي کند. در حقيقت، دولت ژاپن سيلوهاي خود ساخته را که باعث جداسازي فعاليت هاي کسب و کار و محصولات مالي مي شوند، از بين برده است تا موجب يکپارچگي بازارهاي بورسي شود. ژاپن سومين اقتصاد بزرگ دنيا و کشوري با پيشرفته ترين زيرساخت ها در آسيا است و تصور مي شود با اقدماتي نظير ادغام بورس هاي توکيو و اوزاکا به همراه اصلاحات مالياتي مبادلات مالي و ارتقاي سطح فناوري و عملکرد بورس ها که از جمله ماموريت هاي دولت اين کشور اعلام شده قادر خواهد بود به موقعيت منحصر بفرد دو دهه پيش خود در منطقه آسيا دست يابد.

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات حسابداری ، ،

تاريخ : پنج شنبه 7 دی 1391 | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

گیر دادن رستم به سهراب


چنین گفت رســتم به سهـــراب یل
که من آبـــرو دارم انــــــدر محـــل
مکن تیز و نازک ، دو ابـروی خود
دگر سیخ سیـخی مکن؛ مـوی خود


شدی در شب امتــــــحان گرمِ چت
برو گــمشو ای خــاک بر آن سـرت
اس ام اس فرستادنت بس نبــــــــود
که ایمـیل و چت هم به ما رو نمـود


رهـا کن تو این دختِ افراسیــــــاب
که مامش ترا می نمــــاید کبــــــاب
اگر سر به سر تن به کشتن دهیـــم
دریغـــا پسر، دستِ دشــمن دهیـــم
چوشوهر دراین مملکت کیمــیاست


زتورانیان زن گرفتـــــن خطـــاست
خودت را مکن ضــــایع از بهــراو
به دَرست بـــپرداز و دانش بجـــــو
در این هشت ترم،ای یلِ با کـلاس


فقـط هشت واحد نمـودی تو پاس
تو کز درس و دانش، گریزان بـُدی
چرا رشــته ات را پزشـکی زدی
من از گـــــــــور بابام، پول آورم


که هــر ترم، شهـریه ات را دهـم
من از پهلــــــوانانِ پیــشم پـــسر
ندارم بجــز گرز و تیـــغ و ســپر
چو امروزیان،وضع من توپ نیست


بُوُد دخل من هفـده و خرج بیست
به قبـض موبایلت نگـه کرده ای
پــدر جــــد من را در آورده ای
مسافر برم،بنـده با رخش خویش


تو پول مرا می دهی پای دیـــش
مقصّر در این راه ، تهمیــنه بود
که دور از من اینگونه لوست نمود
چنیـن گفت سهـراب، ایـــول پـدر


بُوَد گفـــته هایت چو شهـد و شکر
ولـی درس و مشق مرا بی خیـال
مزن بر دل و جان من ضــد حال
اگر گرمِ چت یا اس ام اس شویــم
ازآن به که یک وقت دپرس شــویم

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: اشعار ، ،

تاريخ : چهار شنبه 29 آذر 1391 | 10:12 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

شرح تخلفات در امتحانات

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: بدون شرح ، ،

تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1391 | 2:2 قبل از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

قبول دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: بدون شرح ، ،

تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1391 | 1:42 قبل از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

تسویه حساب یا تصفیه حساب ؟؟؟


 ریشه عبارت تسویه " سوی " است و این عبارت خود مصدری بر وزن تفعله است و شکل دیگری از مصدر تفعیل و به معنای اجرای مساوات می باشد.

 

- ریشه عبارت تصفیه " صفی " است که این نیز مصدری بر وزن تفعله است و به معنای صاف کردن می باشد .

 

خوب با توجه به معانی این دو عبارت موضوع کمی ساده می شود. صاحبان دارائیهای شرکت در حال تصفیه کسی نیست غیر از بستانکاران و سهامداران اما با توجه به مفاد قانون ، خود بستانکاران به طبقات مختلفی بر حسب اولویت اعاده و استیفاء طبقه بندی می شوند :

- بستانكاران با وثیقه

- بستانكاران با حق رجحان

- بستانكاران عادی

 

بر اساس همین طبقه بندی و اولویت است که نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام می گردد. طبق قانون پس از اینکه کلیه تعهدات شرکت نسبت به بستانکاران ادا شد هر انچه که ماند مربوط به سهامداران شرکت می باشد که خود سهامداران نیز حسب نوع سهام آنها اولویت بندی خواهند شد ( سهام ممتاز با شرایط خاص ، سهام ممتاز بدون شرایط خاص و سهام عادی ).

 

با توضیحات اخیر مشخص است که هیچگونه مساواتی در این روند رعایت نشده است بلکه اقدام  به صاف کردن کلیه حسابها شده است ضمن اینکه موجودیت شرکت نیز با این روال صاف خواهد شد و همه چیز موردصاف شدن یا تصفیه قرار می گیرد . مدیر تسویه مأمور اجرای مساوات نیست بلکه مأمور صاف کردن کلیه حسابهاست .

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات حسابداری ، ،

تاريخ : دو شنبه 27 آذر 1391 | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

به نام خالق هستی

مطالبی که به عنوان جوک دانشجویی قرار دادم .

صرفا برای خنده است . امیدوارم دوستان از مطالب ناراحت نشن .

و پیشنهاد میکنم  استاد و دانشجویان برای اینکه کلاس جنبه تفریح داشته باشد .

در کمال ادب جوک تعریف کنند .

همانطور که دانشمندان به این نتیجه رسیدن که خنده و شادی باعث یاد گیری بهتر می شود .

به امید اینکه همیشه خندان و سربلند با شید .

استاد یه وقت میگه:بچه ها هر کس بخاد میتونه بره.
آقا ما هم بلند میشیم بریم همچین چپ چپ نگاه میکنهههه.......
خو استاد عزیز تکلیفتو مشخس کن بعد بما اعلام بنما..
بد میگم ؟؟؟؟بگو بد میگی...

عـاشـق اون لـحـظـه ام کـه اسـتاد درسـو مـیده و آخـرش میـگه فـهـمیـدین؟ مـا هـم با احساس خـودبـاوری تـمـام ، سر تـکون مـیدیم و میگیم آره... استادهـم تـوی دلـش میـگه آره

تفاوت واکنش پسرها و دخترها در دیدن نمره پایان ترم:
20 : پسرها :) دخترها :)
15 : پسرها :) دخترها :|
10 : پسرها :) دخترها :(
5 : پسرها :) دخترها :((
0 : پسرها :) دخترها (خودکشی میکنن)

 

خداوکیلی دیدین چی تمیز صداشو در نیاوردن و ماس مالی کردن!!!!!!!حتی همین بابا و مامان که تا وقتی پشت کنکور بودی هی سرکوفت بچه ی دانشجوی همسایه رو تو سر ما میزدن!!!!!هیشکی نگفت بدبخت،داشجو،موش آزمایشگاهی سابق!!روزت مبارک باشه!!!خیر ست درس خوندی و عاقبت کچل شدی و موندی تو خونه............آخه دردمو به کی بگم؟؟؟؟؟!!!!

 

همه هم دانشكده اي هام استاداي مشهورو انتخاب ميكنن , هي خودشونو ميكشن اطلاعات جمع ميكنن , سابقه ي استادارو ميبينن تهشم برميدارن حذف ميكنن كه استاده بد بود و بد نمره بود و...
حالا من ميشينم اسم استادارو ميبينم هركي اسمش شيك تر بود همونو بر ميدارم آخرشم يا20 ميشم يا19
بله. همچين آدم خرخوني هستم من

 

دانشجوی تازه وارد : هالوی خوش شانس
دانشجویان ساکن خوابگاه : جنگجویان کوهستان
دانشجوی پزشکی : به خاطر یک مشت دلار
خانواده دانشجویان : بینوایان
اولین امتحان : جدال با سرنوشت
انتخاب درس افتاده : زخم کهنه

عاغا نه ببخشید ،آقا من دیگه نیستم .یعنی آبرو واسم نموند !!!!همون یه مثقال هم از دستم رفت. دیروز استاد اومد بالا سرم جزومو دید:(((((
هیچی نگفت ولی وقتی دوباره گذاشتش رو میز باورتون نمیشه غلط املایی گرفته بود!!!!بعد نگاش کردم همچین با دلسوزی نگام کرد خودم دلم واسه خودم سوخت....
فقط تورو خدا من خودمم به اون مثقالی که نوشتم شک دارم اگه غلطه بگید بهم باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

از تفریحاته سالمه دوران دانشجوییمون این بود که مهر که میومدو ترم اولیای آکبند میومدن یونی
و توکلاس منتظر استاد بودنو غافل ازاینکه استادشون نمیاد...
یکی از بچه هامونو که قیافش بیشتراز سنش میزدو
میفرستادیم جای استاد تو کلاسشونو تا میتونستیم اذیتشون میکردیم.....
و جلسه اولی یسرییارو حذف میکردیمو اونام گریه والتماس....
خدای مارا ببخش...

 

یکی از کارایی که ما سر کلاس میکنیم اینه که یه ربع مونده که کلاس تموم بشه به استاد میگیم خسته نباشید و سروصدا میکنیم که استاد زودتر کلاسو تموم کنه حالا اگه استاد مثلا ده دقیقه زودتر کلاسو تموم کنه باز شروع میکنیم به سرو صدا کردن که استاد چه وضعشه هنوز ده دقیقه از وقت کلاس مونده ما پول دادیم یعنی چی؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
بد بخت استاد نمیدونه تو اون لحظه باید چیکار کنه!!!!
منکه دلم به حالشون میسوزه!

زمزمه های دانشجویان شب قبل از امتحان:
خب!
این که نمیاد...
اینم که بلدم...
دیگه وقت خوابه...

 

عاشق اینایم که موقع حل تمرین ، داوطلبانه میرن پای تخته و میذارن ما یه نفس راحت بکشیم

حالا هر شب تا 4 صبح پاي نت ول مي چرخيا...
يه شب خواستي برا امتحان بيدار بموني کافئين خالص هم بخوري 10.5 بيهوش ميشي رو تخت!

یه دختر نمیتونه کمکتون کنه تا نمره قبولی بیارید، ولی نمره های قبولیتون میتونه کلی دختر براتون جایزه بیاره، پس به درس خوندن عشق بورزید نه به دخترا !
(سازمان حمایت از آینده پسرای تنها)

سه تا از بهترين خوابيدنهاي دنيا:
1.خوابيدن رو پاي مامان وقتي کلي خسته اي
2.خوابيدن رو شونه عشقت وقتي کلي تنهايي
3.خوابيدن با چشماي باز وقتي استاد داره درس ميده !

دانشجوی عزیز،وقتی که شما سر کلاس اس ام اس میفرستی من کاملا متوجه میشم، چون هیچ احمقی به خشتک خودش زل نمیزنه در حالی که لبخند روی لباشه !
دوستدار تو، استاد

چهارتا از مهم ترین دست آوردهای دانشگاه:
- اس ام اس دادن بدون نگاه کردن به موبایل ...
- خوابیدن در حالت نگاه کردن به کتاب ...
- کار گروهی در هنگام امتحان ...
- حرف زدن بدون تکون خوردن لب ...

یادم آید روز دیرین، خوب وشیرین، اول ترم، وقت بسیار، درس اندک…

اما اینک روز آخر، روز تلخ امتحانات، آخر ترم، وقت اندک درس بسیار، درس بسیار، درس بسیار !

طالع بینی دانشجویی:
یه سکه میندازیم بالا، اگه شیر اومد می خوابیم!
اگه خط اومد فیلم می بینیم!
و اگه 'لبه' اومد درس می خونیم!!!

 

قانون پایستگی درس ها:
درسها نه پاس میشوند نه حذف، بلکه از ترمی به ترم بعد منتقل میشوند

 

بوی شوم امتحان آیدهمی / یاد صفر مهربان آید همی/ ما زتعلیم و تعلم خسته ایم / دل به امید تقلب بسته ایم / ما برای کسب مدرک آمدیم / نی برای درک مطلب آمدیم

دانشجویان‎ عزیز‎ به‎ لحظات‎ ملکوتی‎:
غلط‎ کردم‎، ازترم‎ بعد میخونم‎ نزدیک‎ میشویم‎! التماس‎ دعا‎

ایام امتحانات است و هر روز امتحان می دهم هر روز همان سوال است هر روز هم رد می شوم هر روز برگه هایم را یک شخص متفاوت تصحیح می کند اما همه آنها یک نمره می دهند : \"سادگی \"

در سکوتی سرد شاهد پر پر شدن جزوه های نخوانده هستیم. در سوگشان تا پاسی از شب بیدار میمانیم و بر سر میزنیم. باشد که خداوند در پاس کردن ما را یاری فرماید. ایام غمبار امتحانات تسلیت باد.

 

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: جوک های دانشجویی ، ،

تاريخ : دو شنبه 27 آذر 1391 | 3:26 قبل از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

حکایت آدمها

با تشکر از خانم سمانه حسینی

یک ساعت که آفتاب بتابد خاطرات آن همه شبهای بارانی از یاد میرود.این است حکایت آدمها

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: داستان های آموزنده و مطالب جالب ، ،

تاريخ : دو شنبه 27 آذر 1391 | 1:58 قبل از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

درباره بیماری سینوزیت بیشتر بدانیم

با تشکر از آقای امید زیدانی نژاد



سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط ‌سینوس اطراف بینی ایجاد می‌شود. این عارضه اغلب به دلیل بیماری‌های ویروسی ایجاد می‌شود و البته بیماری‌های میکروبی و آلرژی‌ها نیز بر آن موثر است.



دکتر امیر آب‌آ‌ب‌زاده اظهار کرد: سرماخوردگی،‌ از علت‌های شایع سینوزیت است. اغلب سینوزیت با علایم آب‌ریزش بینی، ترشحات بینی و حلق، درد در ناحیه صورت و گونه و اطراف بینی، سرفه‌های تحریکی و کاهش بویایی بروز می‌کند. وی افزود: این علایم شبیه بیماری‌های تنفسی است و به هر حال، هر بیماری تنفسی فوقانی که بیش از ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد، مشکوک به سینوزیت حاد است که اگر همراه با تب، سردرد، ترشحات چرکی بینی، تورم اطراف چشم باشد مشکوک به سینوزیت باکتریال است.



آب‌آ‌ب‌زاده عنوان کرد: اگر سینوزیت، باکتریال باشد باید مدت ۲ تا ۳ هفته آنتی‌بیوتیک مصرف شود. دوره درمان نیز باید کامل گذرانده شده و شستشوی بینی و سینوس‌ها نیز همزمان با مصرف دارو باید انجام شود. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ در صورتی که سینوزیت آلرژی باشد همواره با شستشوی بینی باید از آنتی هیستامین‌ها نیز استفاده شود. اساس درمان، تخلیه ترشحات و باز شدن راه بینی است.



وی افزود: اگر سینوزیت شدید باشد می‌توان با لیزر سرد، التهاب موضعی بینی را رفع کرد.آب‌آ‌ب‌زاده ادامه داد: برای پیشگیری از سینوزیت باید کیپی‌های بینی را رفع کرد. از تماس با افراد سرماخورده پرهیز کرده و سیگار و قلیان استفاده نشود. همچنین اگر فردی دچار آلرژی است باید آن را درمان کند.



وی تصریح کرد: افرادی که در معرض سینوزیت هستند نباید هوای سرد و خشک را استشمام کنند و می‌توانند در محیط از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. بینی نیز باید مکرر توسط سرم نمکی یا آب گرم شسته شود. این افراد باید از استرس مفرط پرهیز کنند و مایعات نیز زیاد استفاده شود.

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،

تاريخ : دو شنبه 26 آذر 1391 | 4:37 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

بیخوابی های شبانه دشمن حافظه شماست!


با تشکر از آقای امید زیدانی نژاد


این روزها خیلی از ما عادت کردیم که شب ها دیر بخوابیم اما این عادت بد عوارض زیادی دارد که یکی از آنها آسیب رساندن به مغز و حافظه ماست. بیخوابی و از دست دادن نیمی از خواب شب، میتواند به حافظه آسیب رسانده و رفتار عادی سلول‌ های مغز را تغییر دهد. در یک مجموعه از تحقیقات ارائه شده در همایش سالانه علم عصب شناسی که توسط انجمن علم عصب شناسی در نیواورلئان برگزار شد اهمیت خواب به ویژه خواب شب مورد تأکید قرار گرفت.



براساس نتایج تحقیقات محققان آمریکایی، یک نفر از هر 5 بزرگسال آمریکایی دارای نشانه‌های کمبود مزمن خواب است، مشکلی که یک مشکل سلامتی عمومی و شایع محسوب می‌شود و همچون مشکل چاقی، مشکلات قلبی عروقی و حافظه از موضوعات جدی عرصه بهداشت و درمان به شمار می‌رود. بی‌خوابی فعالیت یک شبکه مهم از مناطق مغز را مختل می‌کند که اختلال در عملکرد این شبکه دربرگیرنده ایجاد بیماری آلزایمر است. بی‌خوابی در ارتباط با منطقه مغزی هیپوکامپ تغییرات ناگهانی ایجاد می‌کند، درحالی که این منطقه برای حافظه و حالت پیش فرض شبکه مغز، حیاتی است.



خاطرات ترسناک در طول خواب به طور ارادی تضعیف می‌شوند که این امر می‌تواند احتمالی برای درمان اختلال استرس پس از یک آسیب روحی را مطرح کند. کلیفورد ساپر، از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و کارشناس خواب و بی‌خوابی اظهار داشت: همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم نقش مهم خواب شب را نادیده بگیریم.



تصویربرداری‌های انجام شده از مغز و مطالعات رفتاری نشان می‌دهد که بی‌خوابی مسیرهای مغزی را مسدود یا مختل می‌کند و این امر خطراتی را برای یادگیری، حافظه و سلامت ذهنی به دنبال دارد. مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی ‌خوابی می‌گویند.



بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. ناتوانی در به خواب رفتن و یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویند. کم ‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود. کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان به احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین اشاره کرد، این درحالی است که کم‌ خوابی در بین زنان 1.4 برابر مردان است.

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،

تاريخ : شنبه 25 آذر 1391 | 10:23 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

پیشگیری از پوسیدگی دندان با مصرف روغن نارگیل


با تشکر از آقای امید زیدانی نژاد

روغن نارگیل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که میتواند در محصولات مربوط به بهداشت دهان ودندان مورد استفاده قرار گیرد. در تحقیقات اخیر خاصیت آنتی باکتریایی روغن نارگیل در فرم طبیعی این روغن و همچنین در فرم فرآیند شده با آنزیم ها (حالتی شبیه هضم) مورد بررسی قرار گرفت. این نمونه های روغن در برابر باکتری استرپتوکوکوس که به طور معمول در محیط دهان یافت می شود، مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان داد که روغن نارگیل فرآیند شده به طور قوی تری رشد اغلب گونه های باکتری استرپتوکوکوس از جمله استرپتوکوکوس موتان را مهار می کند.



استرپتوکوکوس موتان یک باکتری تولید کننده اسید و یکی از دلایل عمده در پوسیدگی دندان به شمار می رود. در این مطالعه همچنین مشخص شد که روغن نارگیل از برفک دهان نیز پیشگیری می کند. دندانپزشکان معتقدند که پوسیدگی دندان یکی از مشکلات بهداشتی شایع است و در 60 تا 90 درصد کودکان و بخش عمده ای از بزرگسالان مشاهده میشود.

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،

تاريخ : شنبه 25 آذر 1391 | 10:1 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

زندگی رازیه که باید کشفش کرد

تکه چوبی در کف اقیانوس پهناور افتاده بود.

تنها و افسرده و گلایه مند از خداوندکه این چه سرنوشتی است که به من دادی؟ گناه من در این سرنوشت چه بوده .

چرا من نباید یک درخت میوه باشم تا دیگران از میوه من بهنرمند شوند.


چرا من نباید یک درخت بزرگ سرو بشوم تا سایبان دو عاشق شوم تا به من تکیه دهند واز عشق هم به یکدیگر بگویند و شاد شوند و من نیز مسرور از شادی آنها

چرا من نباید درختی باشم که در بهار شکوفه های زیبا داشته باشد
چرا من نباید در تابستان به یک در خت باشکوه و زیبا تبدیل شوم
و چرا من نباید در پاییز رنگارنگ .

در فصل برگریزان خش خش خرد شدن برگهایم زیر پای لیلی و مجنون که باعث آرامش و تسکین دردش میشود نباشم .

این ها را بادلی شکسته و بغض آلود به خداوند گفت و از او گلایه کرد .

روزها سرگردان دستانش را به امواج آرام اقیانوس داده بود و آرام بود .

تا که یک روز چند مرغ دریای که خسته و بیجان و بی رمغ بودند بر روی تکه چوب نشستند. آنقدر ازبودن این تکه چوب خوشحال شدندو برای بودنش بارها از خداوند تشکر کردند .

وقتی که تکه چوب خوشحالی مرغان دریای را دید در دلش اتفاقی افتاد شور و شعفی در دلش به پا شد آسمان و دریا حالا با او همنوا شده بودند .

حالا فهمیده بود که او نیز رسالتی دارد .
از آن پس مرغان بیشتری بر روی او مینشستند و تکه چوب با گرمی از آنها استقبال میکرد
-----------------------------------------------------------------------------
(زندگی رازیه که باید کشفش کرد )
خوشبختی در نگاهی که ما با ذهنیت خود میکنیم نیست .گاهی باید برای خوشبختی ساده تر زیست .

ساده تر فکر کرد.

مقایسه کردن با دیگران کاری بس نابجاست .

تکه چوب فقط با تغییر دیدگاهش درهای خوشبختی و شادمانی را برای خود باز کرد و نیز رسالت خود را پیدا کرد


باشد که ما نیز چنین کنیم
موفق باشید

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: داستان های آموزنده و مطالب جالب ، ،

تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391 | 10:27 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

به یاد دکتر حسابی

رو حش شاد

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات حسابداری ، ،

تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391 | 9:56 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

علم بهتر است یا زندگـــــــــــــی؟

 

اخرین وداع پدر با سیران کوچولو

صدای در زدن آمد

زن در را باز کرد و مردی با چهره خسته اما خندان وارد شد
مرد: سلام ، سیران برگشته؟
زن : نه هنوز مدرسه ست.چی شده؟
مرد: براش از شهر اون لباسی رو که قول داده بودم خریدم
زن لبخندی از سر رضایت زد و مرد را در آغوش گرفت : حتما خیلی خوشحال میشه
مرد که بیقرار دیدن دخترش در لباس نو بود آهسته گفت: خدا هیچ مردی رو شرمنده زن و بچه نکنه، بهش خیلی وقت بود قول داده بودم
زن : ایشالا، تو که همیشه سرت بل...ند باشه، هوا سرده بریم تو بشینیم تا برات چایی بریزم
مرد: ببین سیران چی دوست داره امشب همونو درست تا دیگه خیلی خوشحال بشه...
زن که مشغول شستن استکان بود پرسید: امروز خبری بود؟
مرد: نه، اما تو راه همش داشتم فکر میکردم آخه بعضی آدمها ماشین هایی سوار میشن که لاستیکاش تمام سرمایه ی من می ارزه
زن استکان چایی را به دست مرد داد و گفت : سرمایه ی تو سیران ه...
مرد لبخندی زد که در همین لحظه صدای در بلند شد و کسی مکرر فریاد کرد: محکم به در میکوبید بدووووووو مدرسه آتیش گرفته ... بچه ها سوختن...

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: داستان های آموزنده و مطالب جالب ، ،

تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391 | 3:36 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

نماز

امير مومنان علی عليه السلام فرمودند:نماز را در وقت تعيين شده آن به جاى آور،به خاطر فراغت از نماز شتاب مكن!

 به بهانه كار و گرفتاری، به تاخير ميانداز

!بدان كه همه
 اعمال تو بسته به نماز است

.نهج البلاغه، نامه 27صَلِّ الصَلوةَ لِوَقتِها المُوقت لَها وَ لا تعجل وَقتَها لِفراغٍ وَ لا تُوخرها عَن وَقتِها

لِاشتِغالٍوَاعلَم اَنَّ كُلَ شىٍ مِن عَمَلِكَ تَبعٌ لِصَلوتِك

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: داستان های آموزنده و مطالب جالب ، ،

تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391 | 2:57 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

بدون شرح

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: بدون شرح ، ،

تاريخ : پنج شنبه 23 آذر 1391 | 2:42 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |

حسابرسی چیست ؟

 

تعریف و هدف حسابرسی

 

حسابرسی یعنی بازرسی جستجو گرانه مدارک حسابداری و سایر شواهد زیر بنای صورتهای مالی .حسابرسان از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل  داخلی و بازرسی مدارک،مشاهده داراییها،پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجرای سایر روشهای رسیدگی ،شواهد لازم را برای تعیین این که صورتهای مالی، تصویری مطلوب و به نسبت کامل از وضعیت مالی شرکت و فعالیتهای آن در طول دوره مورد رسیدگی ارائه می کند یا خیر،گردآوری می کنند.

یااینکه حسابرسی فرایندی است منظم و با قاعده جهت جمع آوری و ارزیابی بیطرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به فعالیتها و وقایع اقتصادی،به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین شده و گزارش به افراد ذینفع.  

 

 فلسفه و جایگاه حسابرسی

برای اینکه فلسفه حسابرسی روشن شود لازم است نقش حسابرسی که بیان کننده عوامل موثر در تعیین نقش حسابرسی است بیان گردد . این نظریه ها که در مجموع فلسفه حسابرسی را تشکیل می دهند بطور موثر از اوائل دهه 1960 میلادی شکل گرفته اند و بتدریج تکامل یافته اند . مدلهای نقش حسابرسی ریشه در جامعه شناسی دارند . به اعتقاد جامعه شناسان موقعیت و وظیفه هر شخص در اجتماع توسط انتظارات جامعه تعیین می شود . آقای حمید راوی در مجله حسابرس در رابطه با فلسفه حسابرسی نظرات زیر را بیان کرده است  :

نظریه شبه قضائی

بر طبق این نظریه ، نقش حسابرسان را قانون تعین میکند و قانون از طریق اعطای اختیاراتی به حسابرسان برای آنها نقشی شبیه قاضی قائل است . مثلا طبق ماده 148 اصلاحیه قانون تجارت ایران مصوب سال 1347 بازرسان مکلفند درباره صحت و درستی صورت دارایی و صورت حساب دوره عملکرد و سود و زیان و ترازنامه ای که مدیران برای تسلیم به مجمع تهیه می کنند و همچنین درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی گذاشته اند اظهار نظر کنند . از جمله اختیاراتی که قانون به بازرس می دهد ، دسترسی کامل به مدارک و سوابق شرکت و انجام هرگونهرسیدگی  و تحقیقی است که لازم بداند . بدین ترتیب در مدل فوق نقش حسابرس در ارتباط با صورتهای مالی صاحبان کار ، مشابه نقش قاضی است در ارتباط با دعاوی قانونی .

نظریه مسئولیت اجتماعی

برخی استدلال می کنند که نقش حسابرس را نمی توان در چارچوب مسئولیتهای صرفا قانونی محدود کرد انتظارات جامعه مسئولیتهای دیگری را در مقابل حسابرس قرار می دهد، این نظرات بطور خلاصه چنین است :

1-    کشف تقلب و کارهای غیرقانونی مدیران

2-    گزارش درمورد کارائی و شایستگی مدیران

3-    گزارش در مورد کنترلهای داخلی شرکتها

4-    حفظ منابع سایر استفاده کنندگان از صورتهای مالی

نظریه مباشرت و نظارت

براساس این نظریه مدیران مباشران سهامداران  تلقی می شوند . مدیران عبارتند از متخصصینی که سهامداران کار اداره و مدیریت وجوه خود را به آنها محول نموده اند . در این نظریه فرض بر این است که تمامی اطراف قضیه رفتار منطقی و معقول دارند ، همچنین فرض می شود که سرمایه گذاران از خطرات فریبکاری مدیران آگاهند و مدیران نیز از نگرانی سهامداران از این بابت اطلاع دارند . به همین علت مدیریت شرکت ، خود علاقمند به حسابرسی صورتهای مالی شرکت است . یکی از راههای  آسوده خاطر کردن سرمایه گذاران ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده است . این بدان معناست که مدیریت شرکت خود علاقمند به حسابرسی صورتهای مالی شرکت است و اعتقاد دارد که اگر کیفیت حسابرسی مطلوب نباشد ، سرمایه گذاران به مدیریت شرکت و صحت عمل او شک می کنند و در نتیجه ریسک سرمایه گذاری خود را بالاتر ارزیابی می کنند و لذا حاضرند سهام شرکت را به بهای کمتر خریداری کنند . این امر موجب می شود که هزینه های تامین مالی شرکت افزایش یابد و رشد شرکت با کندی مواجه شود ، بنابراین نظریه ، مدیریت خود دارای انگیزه های قوی جهت تاکید بر ارتقای کیفیت نظارت است و خواهان حسابرسی مستقل می باشد . این مدلها همزمان با تاکید متقابل بر یکدیگر در تعیین نقش کنونی حسابرس و نحوه گزارشگری دخالت داشته اند ، در عین حال ، مدل مسئولیت اجتماعی حسابرس بیش از مدلهای دیگر پاسخگویی تحولات اخیر گزارشگری است .

انواع حسابرسی

صاحبنظران تقسیم بندی های مختلفی از انواع حسابرسی ارائه کرده اند. به عنوان مثال آقای آرنز(arens) در کتاب نگرش جامعی بر حسابرسی، حسابرسی را به 3 نوع عملیاتی، مالی و رعایت تقسیم بندی کرده است.

تقسیم بندی دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که یکی در این جا ذکر می شود:

- انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی:

حسابرسی مستقل: این نوع حسابرسی توسط افرادی مستقل از شرکت صورت می پذیرد که کارکنان واحد مورد رسیدگی نمی باشند و انتخاب آنها به عهده واحد مورد رسیدگی نیست.

- حسابرسی داخلی: معمولاً این نوع حسابرسی در مؤسسات بزرگ مشاهده می شود. حسابرسان داخلی در ارکان مؤسسات مورد حسابرسی هستند و در چارت سازمانی مؤسسه جایی برای آنان در نظر گرفته شده و حدود وظایف و اختیارات آنان روشن شده است.

هدف اصلی حسابرسی داخلی، ارزیابی نحوه انجام وظایف محول بر واحدهای مختلف مؤسسه است. کارکنان حسابرسی داخلی معمولاً زیر نظر مدیر عامل یا مقام ارشد دیگری می باشند. این موقعیت بالا در ساختار سازمانی مؤسسه، اطمینان می دهد که حسابرسان داخلی به اکثر واحدهای مؤسسه دسترسی داشته باشند. لازم است حسابرسان داخلی مستقل از رؤسای قسمتها و مدیرانی باشند که کار آنان را حسابرسی می کنند.

- انواع حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار:

حسابرسی الزامی: مانند حسابرسی شرکت های سهامی عام مطابق مقررات بورس اوراق بهادار تهران.

حسابرسی اختیاری: در چنین حالتی انجام حسابرسی یک کنترل اختیاری است و می تواند توسط صاحبان سهام مورد درخواست واقع نشود.

-         انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی:

-    حسابرسی صورت های مالی: عبارت است از اظهار نظر تخصصی نسبت به مطلوبیت صورت های مالی در چارچوب اصول پذیرفته شده حسابداری. این نوع حسابرسی که توسط مؤسسات حسابرسی صورت می پذیرد، بررسی صورت های مالی شامل ترازنامه،صورت های سود و زیان یا سود (زیان) انباشته و گردش وجوه نقد و یادداشت های همراه را شامل می شود.

حسابرسی رعایت: حسابرسی رعایت عبارت است از جمع آوری و ارزیابی شواهد به منظور دستیابی به یافته هایی در خصوص رعایت قوانین و دستور العمل ها و ارئه گزارش در این رابطه. لازم به ذکراست که معیار در حسابرسی رعایت از پیش تعیین شده است . این معیار می تواند در قالب قوانین

 مالیاتی و از این قبیل باشد. از اینرو حسابرسی هیچ گونه نقشی در رابطه با تعیین وتشخیص معقول با مناسب بودن معیار ندارد.

حسابرسی ویژه: نوع خاصی از حسابرسی است که موضوعی مشخص و از پیش تعیین شده را در بررسی می کند و ممکن است به درخواست صاحبان سهام مؤسسه حسابرسی شونده و یا غیر از آن صورت پذیرد. از جمله مواردی که این نوع حسابرسی انجام می گیرد عبارت است از:

- کشف تقلب و سوء استفاده کارکنان یا مدیریت در شرکت

- مطابقت صورت های مالی با قرادادهای منعقده.

حسابرسی عملیاتی: فرایندی است منظم و با قاعده که به ارزیابی کارآیی، اثر بخشی، و رعایت صرفه های اقتصادی یک سازمان چارچوب کنترل های مدیریتی و گزارش نتایج ارزیابی همراه با ارائه پیشنهادات و توصیه های اصلاحی به افراد ذیصلاح می پردازد و نهایتاً منجر به استفاده بهینه از منابع سازمانی و ارتقاء بهره وری آن خواهد شد.

عموماً حسابرسان در حسابرسی عملیاتی در مورد کلیه علمیات شرکت اظهار نظر نمی کنند، بلکه یافته ها و نتیجه گیریهای خود را در مورد عملکردها، فرایندها و روش های کنترل داخلی خاص که می تواند بطور کاراتر و اثر بخش تر انجام گیرد بیان می کنند.

تا کنون در ایران حسابرسی عملیاتی به شکل گسترده انجام نمی پذیرد در صورتیکه امکانات اجرای این نوع حسابرسی فراهم آید، انتظار می رود مزایای زیر که نتیجه این نوع حسابرسی است فراهم آید:1- شناسایی آن دسته از هدف ها، سیاست ها و روش های سازمانی که تا کنون تعریف نشده باقی مانده اند.

2- ارزیابی اثر بخشی  سیستم های کنترل مدیریت

3- ارزیابی میزان قابلیت اطمینان و فایده گزارش های مدیریت

4- شناسایی تواناییها و فرصت های بالقوه به منظور بهبود سودآور، افزایش درآمدو کاهش هزینه ها.

5- ارزیابی میزان رعایت هدف ها، سیاست ها و رویه های سازمانی

6- شناسایی معیارهای اندازه گیری میزان نیل به هدف های سازمان.

7- شناسایی راهکارهای جایگزین.

8- ارزیابی مستقل و بیطرفانه عملیات مشخص

9- شناسایی اشکالات نقاط ضعف و دلایل بروز آنها

حسابرسی مبتنی بر سیستم:

ویژگی اصلی این نحوه عمل، اتکاء بر سیستم کنترل داخلی به عنوان مبنایی جهت حصول اطمینان از قابلیت اعتماد اطلاعات منعکسه در حساب هااست. در این روش، کنترل های داخلی به منزله یک منبع جدید شواهد حسابرسی در کنار آزمون های تفصیلی، نقش اساسی پیدا می کنند. بدین لحاظ هر گاه کنترل های داخلی صاحبکار موثر ارزیابی گردد، حسابرس قادر خواهد بود برای کسب بخشی از اطمینان لازم در مورد صحت سوابق حسابداری به کنترل های مزبور اتکا نماید.

حسابرسی مبتنی بر ریسک: «در این روش با استفاده از روش های آماری، میزان شواهد مورد لوزم جهت ارائه اظهار نظر تعیین می شود و با در نظر گرفتن سطح اطمینان و پیش بینی زمان و هزینه، استراتژی کلی حسابرسی پایه ریزی می شود. استفاده از روش مذکور مزایایی چون کاهش هزینه و زمان عملیات جسابرسی را به همراه خواهد داشت».

قابل ذکر است که هم اکنون روش حسابرسی مورد استفاده در ایران، حسابرسی مبتنی بر سیستم می باشد.

تحول در متدولوژی حسابرسی:

متدولوژی حسابرسی همگام با شناخت روش های مورد استفاده و روشن شدن کاستی های این روش ها به منظور بالابردن اعتماد عمومی نسبت به گزارش های حسابرسی و قابلیت دفاع از آنها و نیز به دلیل پیچیدگی روزافزون فعالیت های مربوط به کسب و کار، تغییر یافته است. تغییرات کیفی در متدولوژی حسابرسی اغلب در مقاطعی از زمان صورت گرفته که نارسایی هایی روش های موجود در محافل حرفه ای و یا محاکم قضایی کشورها مورد سؤال قرار گرفته و دست اندرکاران این حرفه را به چاره جویی جهت رفع نارسایی ها و نهایتاً تکمیل و اصلاح و نحوه کلی حسابرسی را داشته است. در این مسیر تکامل روش های زیر را می توان یافت:

حسابرسی مبتنی بر سند رسی یا" حسابرسی رویدادهای مالی":

این نحوه عمل حسابرسی ، سندرسی را مبنای اصلی کار قرار می دهد و معاملات را به طور نمونه یا کامل از نقطه نظر مستندات و شواهد اعتبار و دقت ثبت های حسابداری مورد سند رسی قرار می دهد. کنترل محاسبات، بررسی طبقه بندی رویدادهای مالی و تطبیق صورت های مالی با دفاتر، بخشی از بررسی های این نحوه عمل است.

حسابرسی مبتنی بر ترازنامه:

در این نحوه عمل حسابرسی، حسابرس کوشش خود را بر اثبات اقلام مندرج در ترازنامه متمرکز می نماید. در این روش فرض بر این است که وجود دارایی ها و بدهی ها مؤید وقوع معاملات و نقل وانتقالات  مالی مربوط است. مزیت این نحوه عمل، صرفه جویی در مدت زمان حسابرسی و انجام آن در یک مرحله بعد از پایان سال مالی است. این روش هر چند وجود دارایی ها و بدهی ها را اثبات می کند، لیکن شواهدی حاکی از اعتبار معاملات ثبت شده بدست نمی دهد.

وظیفه حسابرس خارجی

همانگونه که از محتوای دو هدف فوق الذکر استنباط می شود وظیفه حسابرس خارجی صرفاً رسیدگی به صورتهای مالی و ارزیابی عملکرد مالی شرکت مزبور در چارچوب قوانین و مقررات پذیرفته شده و مواد اساسنامه شرکت است . در حقیقت هدف حسابرس از رسیدگی به صورتهای مالی طبق استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی عبارت است ازاظهار نظر نسبت به اینکه آیا صورتهای مالی و نتایج و تغییرات در وضعیت مالی را طبق اصول مورد قبول حسابداری که بطور یکنواخت اعمال شده است بنحو مطلوب نشان می دهد یا خیر

تحول هدف های حسابرسی

هدف اصلی از حسابرسی در سال های قبل از ابتدای قرن بیستم کشف تقلب بود. در نیمه اول این قرن، هدف حسابرسی از کشف تقلب فاصله گرفت و به سوی هدف جدید یعنی این که آیا صورت های مالی را منصفانه  ارئه می دهد یا خیر تغییر کرد. به عبارت صحیح تر: «هدف از حسابرسی صورت های مالی این است که حسابرس بتواند درباره این که صورت های مزبور از تمام جنبه های با اهمیت طبق اصول متداول حسابداری تهیه شده است اظهار نظر کند».

کشف تقلب هنوز به عنوان یکی از هدف های جزئی حسابرسی مطرح است، چرا که وجود تقلب یا اشتباه به طور مؤثری بر اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی تأثیر می گذارد.

نقش اصلی حرفه حسابرسی 

دلیل اصلی وجود حرفه حسابرسی مستقل افزایش اعتبار صورت های مالی است. اجرای این نقش، حسابرسان را در موقعیتی منحصر به فرد در جامعه قرار می دهد. اعتبار دادن به صورت های مالی به معنای ایجاد اطمینان از مطلوبیت ارائه و قابیلیت اتکای آنها ست. افرادی صلاحیت افزایش صورت های مالی را دارند که:

اولاً: صلاحیت فنی لازم برای اجرای یک رسیدگی را داشته باشند.

ثانیاً: مستقل از شرکت مورد رسیدگی باشند تا جامعه نسبت به واقع بینی و بی طرفی آنان اطمینان حاصل کند.

استفاده از عبارت حسابرسی شده در صورت های مالی به این معناست که ترازنامه، صورت سود و زیان، سود و زیان انباشته و صورت گردشی وجود نقد شرکت همراه یک گزارش حسابرسی است که توسط حسابرسان مستقل تهیه شده که در آن نظر حرفه ای خودر را نسبت به مطلوبیت ارائه صورت های مالی شرکت اظهار کرده اند.

 

 

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات حسابداری ، ،

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391 | 10:40 بعد از ظهر | نویسنده : روزبه رجبی |
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 19 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.